Testing

Maximale inspanningstest op de fiets

 

Met een maximale inspanningstest krijg je een gedetailleerd beeld van je huidige conditie. Om efficiënt te kunnen trainen is het essentieel eerst jouw persoonlijke trainingszones te bepalen. Met deze test kom je deze trainingszones exact te weten, zowel je hartslagzones als de trainingszones voor je wattagemeter indien je hierover beschikt. Rekening houdend met je sportieve doel(en) krijg je nadien specifiek trainingsadvies.

Intakegesprek

Tijdens dit gesprek is het de bedoeling om een gedetailleerd beeld te krijgen van jouw sportief verleden, doelstellingen en trainingsmogelijkheden.

Maximale inspanningstest

Je fietst met je eigen fiets op een professionele en accurate Cyclus 2 ergometer. De weerstand wordt stapsgewijs per 8 minuten verhoogd tot volledige uitputting. Elke 4 minuten wordt je trapfrequentie, intensiteit van inspanning, hartslag en lactaatconcentratie gemeten. Op basis van de analyse van deze parameters krijgen we een gedetailleerd beeld van je huidige conditie.

Bespreking

Na de test volgt een uitgebreide bespreking van je testresultaten. Je sterke en zwakkere punten worden geanalyseerd. Op basis van je sportieve doelstelling(en) krijg je specifiek trainingsadvies.

Uitgebreide rapportering:  

  • Je testresultaten
  • Bespreking van je sterke en zwakkere punten
  • Individuele trainingszones en trainingsadvies

Sportmedisch geschiktheidsattest:

Om een maximale inspanningstest af te leggen, dien je in het bezit te zijn van een geldig sportmedisch geschiktheidsattest (maximaal 2 jaar oud) of over een wedstrijdlicentie te beschikken.

Heb je geen sportmedisch geschiktheidsattest of wedstrijdlicentie, dan kan je een sportmedische keuring ondergaan bij een sportarts bij jou in de buurt. Tijdens dergelijke sportmedische keuring wordt nagegaan of het veilig is voor jou om te sporten. De lijst van sportartsen vind je terug op www.sportartsen.be/sportartsen.